Aanmelden
U meldt zich aan door op onderstaande link te klikken:

Training Online Marketing (TOM)

Kosten
€ 1.000,- door lidmaatschap van de NBBU of door gebruik van het STAP-budget.
 Catering
Volledig verzorgd.
 Duur
Eén dag in de week, vijf of tien weken (10 halve dagen) achter elkaar óf eventueel in overleg.
Zie bovengenoemde website voor startdata. 
Privacystatement
Als u zich aanmeldt voor een cursus van de NBBU geeft u aan op de hoogte te zijn van ons privacystatement.
Bij het aanmelden voor de bijeenkomst geeft u tevens toestemming voor verstrekking van uw gegevens aan de organisatoren. 
  NBBU Secretariaat
033-4760200 of secretariaat@nbbu.nl
 

Training Online Marketing (TOM)

Algemene informatie

U weet hoe belangrijk het is om online succesvol te zijn, maar u weet niet hoe u dit kunt bereiken? En u hebt simpelweg niet het budget om een extern marketingbureau in te huren? In deze vijfdaagse training (of tien halve dagen) leert u zelf hoe u beter vindbaar wordt via Google. Welke onlinestrategie voor u het beste werkt. Wat het onlinegedrag is van uw doelgroep. Krijgt u kennis van applicaties als Google Ads en Google Analytics. Kunt u de juiste keuze van sociale media bepalen, enz.


Praktijkgericht programma

In de vijfdaagse training staat de theorie in de ochtend centraal met praktische voorbeelden. In de middag gaat u met de opgedane kennis werken in uw eigen digitale omgeving. Denk aan uw eigen website, uw eigen Google Ads en uw eigen Google Analytics.
 

  • Dag 1: Strategie
    De meeste organisaties hebben een website en een LinkedIn-bedrijfsaccount en werken hybride. Welke factoren onderscheiden uw organisatie van de concurrent? Welk verdienmodel hanteert de organisatie? U kiest een strategie die werkt voor uw organisatie.
     
  • Dag 2: SEO (zoekmachine-optimalisatie)
    U leert hoe u beter gevonden kunt worden in Google en meer bezoekers trekt naar uw website.
     
  • Dag 3: Google Ads
    U kunt ervoor kiezen om geld vrij te maken voor Google Ads en op deze manier sneller een hogere positie in Google proberen te bereiken. U krijgt eerst uitleg over de theorie achter Google Adverteren en gaat dan aan de slag met instellingen van Google Ads.
     
  • Dag 4: Social media
    U leert over alle ins en outs van LinkedIn en Facebook. Bijvoorbeeld hoe u uw bedrijfspagina kunt verbeteren of een advertentie kunt opzetten en monitoren.
     
  • Dag 5: Google Analytics
    Google Analytics is een gratis tool en kan u veel opleveren. Waar komen de bezoekers op uw website vandaan? Welke kenmerken heeft uw doelgroep? U kunt ook doelen vastleggen in Google Analytics zodat u kunt zien of deze doelen echt zijn behaald.

Overige informatie:

  • Trainingslocaties: Den Haag - Eindhoven - Groningen - Deventer
  • Startdata: vanaf 4 januari 2023 of eventueel eerder in overleg; zie de website van www.trainingonlinemarketing.nl
  •  U kunt zich rechtstreeks aanmelden via eerdergenoemde website. Vergeet niet op het inschrijfformulier te vermelden dat u lid bent van de NBBU, óf dat u gebruik wenst te maken van het STAP-Budget.